Forum

Stueplanter
1 Stemmer
maj 03 2012
Jeg har en sydvendt stue, med nogle store vinduespartier, som ikke kan åbnes. Hvilke stueplanter kan tåle den varme der bli'r der? Og sig nu ikke kaktusser ;)
maj 08 2012
Køb et par kunstige planter til de værste sommermåneder, det virker. kate.
maj 08 2012
Jeg har i 7 år haft 2 duftranker stående i en sydvendt vinduskarm, uden mulighed for at åbne vinduer. Det kræver dog jævnlig vanding, men de er bare så flotte og blomstre flere gange om året. Køb dem ikke for små, de skal være i god vækst.
maj 08 2012
Jeg har også sydvendte stuevinduer, som ikke kan åbnes. Jeg har "hawaii-blomster" (hibiscus) stående med stor succes. De skal dog vandes næsten hver dag, men de blomstrer på livet løs og suger varmen og solen til sig. (de er også kønnere end kaktusser...)
maj 08 2012
Også Nerie bliver fantastisk flotte og blomsterrige når de får meget sol og varme
maj 08 2012
Jeg har nøjagtig samme vindues-udfordring som dig. I vinterhalvåret har jeg stor held med orkideer.De står der ca fra oktober når de er godt fremme i og på vej med nye blomster. Når solen bliver for skarp omk april, flytter de andetsteds og i år har jeg forsøgt mig med hibiscus i det store sydvendte vindue. De ser ud til at trives rigtig fint der, skal dog have meget vand. Held og lykke.
maj 08 2012
Hawai-blomster og Nerie. Jeg har et stort sydvendt vinduespartie og der har i flere år stået disse blomster og de er vilde med det, og blomstre en stor del af året. De kræver bare noget mere vand.
maj 08 2012
Som ejer af et hus med 4 store vinduer mod syd, - og to døre, så har jeg naturligvis det samme problem! Kaktusser ér gode, hvis man ikke har grønne fingre, men jeg har også lige fundet en kødædende plante: "Venus Fluefanger", som kan stå i fuld i sol, -med begrænset vanding i underskålen (Tekst på skilt i planten!) Med lidt rundflyvende fluer og andet kræ, som stadig kommer ind gennem dørene, kan den forene det nyttige med det behagelige!
maj 08 2012
Jeg ville besøge et sted hvor de har tropeklima i et drivhus og se hvad de har. Selv har jeg haft stor succes med en gummiplante.
maj 08 2012
Bourgonvilla er rigtig god. Skal vandes.
maj 08 2012
Hej. Vi har også et ret stort vindue mod syd, og derfor fuld sol. Jeg har valgt en Saharas rose til pladsen og Orkideer. Orkierne står i ret store krukker, så der kan stå vand i bunden af krukken, uden at de står med rødderne i vand. Mvh E.J.
maj 08 2012
Dipladenia klarer sig meget fint i sydvinduet og er oven i købet smuk med lange ranker og store - som regel røde - blomster. Pelargonier og Hibiscus klarer det også fint. Alle skal have godt med vand for at klare udtørringen. Hvis du ikke vil have kaktus pga stikkende torne, er der 100-vis af sukkulenter, der har det fint i solen og varmen.
maj 08 2012
Jeg har hibiscus, nerie, trillingeranke (bouganvilla (sikkert frokert stavning)) og Kristi tornekrone (dvs diverse "tropiske" planter) stående i et "lukket" sydvendt vindue. Det kræver selvfølgelig en del vand på solrige dage.
maj 08 2012
Jeg har paradistræer i vores sydvendte vinduer. Jeg har opstammet dem, så de ligner små træer. De blomstrer et par gange om året og ellers er de bare rigtige fine grønne. De kan sagtens tåle at tørre ud, jeg vander dem godt ca. hver 2.- 3. uge. Held og lykke med vindueskarmen ;-)
maj 09 2012
Hvis du sørger for at holde dem jævnt fugtige i potterne, så ville jeg sige du kunne få dig en helt pragtfuld Hibiscus-samling i det vindue. Alternativt kunne du betragte det som en slags drivhus og have vindrueranker til at fylde vinduet, på den måde fik man også lidt naturlig afskærmning for solen ind i rummet. Venlig hilsen-
maj 10 2012
Tusind tak alle sammen :) Dejligt med så mange gode forslag, jeg vil straks ud og investere i nogle af dem, så jeg kan få nogle flotte vinduer :D Connie.
maj 12 2012
Kom ned i stuen her til morgen og så at min Hawaii blomst var sprunget ud, det er et smukt syn der giver glæde til resten af dagen, så det ville jeg vælge hvis jeg var dig :)
betingelserne
Annuller

Alle kundeoplysninger såsom navn og adresse mv vil ikke blive videregivet eller solgt til tredjepart, hvilket betyder, at spam (adresserede reklameforsendelser, masseforsendelser via e-mail) ikke vil forekomme.