Læsernes ideer sommer 2014

Vil du gerne vide, hvordan du let får det hele ud af tandpastatuben, eller nemt får den rette tykkelse agurkeskiver til agurkesalaten? Få 8 gode ideer fra vores læsere. 


1. Høvlen hjalp

Mange har sikkert en ostehøvl liggende, som måske ikke er særlig velegnet til at skære ost, men som man alligevel ikke nænner at smide ud. Den kan sagtens komme til ære og værdighed, når der skal laves agurkesalat, for den er fantastisk til at skære den perfekte tykkelse agurkeskiver – og så efterlader den næsten ingen opvask.  

Inge Seidelin

2. Pasta-klemme

Poseholdere er geniale til at vride det sidste ud af tandpasta-tuben. 

H.J.S. Middelfart

3. Opstammet bøgehæk

For flere år siden begyndte jeg at opstamme min bøgehæk. Jeg synes, den er smuk, og så er det praktisk, at jeg meget nemt kan fjerne ukrudt i bunden. 

K. Gylling Kyø, Nibe

4. Olie til klister

Under det gamle tæppe sad masser af genstridig tape.
Først, da vi smurte olie på, gav tapen op, og gulvet blev fint. 

Karen, Thisted

5. Kartoffelhjælp

Billige havehandsker er perfekte, når de nye kartofler skal pilles, uden at du brænder fingrene. 

Mormor, Glyngøre

6. Mos på plast

Junior på bare 2 år sviner, når mosen skal indenbords. Jeg blev træt af at skure det oliebehandlede trægulv under hans høje stol.Nu ligger her et kontorstolsunderlag i plast – og freden er genoprettet. 

A. Bendsen, Kolding

7. Ild-junge

Den gamle mælkejunge nyder ny respekt som kreativ gårdhavepejs. Og så kan den nemt flyttes på grund af de praktiske håndtag. 

Per Brok, Århus

8. Mosrulle

Den gamle malerulle fik nyt liv som mosfjerner. Spidsen blev filet til, og nu er den praktisk, når mosset mellem fliserne skal fjernes. 

K. Larsen, Ikast

Har du en rigtig god idé?

Send din idé til: idényt, Finsensvej 6d, 2000 Frederiksberg. Eller til ­ideer@idenyt.dk. 

Du må meget gerne sende et eller flere fotos via mail, der viser din idé i praksis. De viste ideer præmieres med en smart dørstopper, der passer ind i en moderne bolig. idé­nyt har ikke mulig­hed for at ­teste hver ­enkelt læser­idé. Derfor må evt. brug ske på læsernes eget ansvar. 

Mest læste artikler