Emne

Opret et nyt indlæg
Anni
Anni

Pelargonier dør efter kort tid

Hej
Jeg har flere gange forsøgt mig med pelargonier, og alle siger, at de kan leve i rigtig lang tid, og at de sagtens kan blomstre flere gange. Det er ikke min oplevelse - de blomstrer godt nok i et stykke tid, men jeg har endnu ikke formået at få en i blomst igen, efter den er afblomstret første gang. Jeg vander som anvist, men det lykkes alligevel aldrig. Har I nogle gode råd?

Mvh Anni
0 stemme(r)

Svar

1. Pelargonie

RE: Pelargonier dør efter kort tid

Jeg køber pelargonier om sommeren og de står på terrassen og ser flotte ud frem til der kommer nattefrost.
    Derefter står de hele vinteren i kælderen. De må ikke få frost(gerne lidt koldere end stuetemperatur) og de skal have lys. Man skal vande dem sparsomt en gang imellem.
    De ser helt visne ud om vinteren, så man tror de aldrig bliver flotte igen.
    I starten af april skal de klippes tilbage, så der er ca. 10 cm. Så begynder de at skyde igen og kan rykke tilbage på terrassen når nattefrosten er overstået.
    Mine pelargonier har nu overlevet 4 år på den måde og bliver kun flottere for hvert år.
    1 stemme(r)
  2. Mebuk

RE: Pelargonier dør efter kort tid

Det er min erfaring at de skal have meget gødning, så blomstre de konstant. Husk at fjerne visne blomster.
    De skal have vand dagligt i varme perioder, ellers hver anden dag. Jeg kommer blomstergødning i vandet.
    Jeg køber pelagonier hvert forår, for jeg har ikke rigtigt et godt sted de kan over vintre.
    0 stemme(r)

Annonce
Naturmaterialer i haven

Vi er leveringsdygtige i alt fra små chaussèsten, brosten, kantsten, trædesten, fliser, skærver, havemøbler, plantekummer, vandsten, sten skulpturer. Kort sagt alt i natursten til hus og have.
www.nordiskgranit.dk
Tlf. 97 51 15 11

Trekantmærket - Kvalitet

Belægningsprodukter af god kvalitet. Trekantmærket gør det nemmere at vurdere, om betonbelægningssten, -fliser og -kantsten er af den gode kvalitet, som giver lang levetid under danske forhold.

www.betonvare
kontrollen.dk

Danmarks BREDESTE
Markise Program

Vi har et af de største udvalg i markiser og sol afskærmning. Vores store erfaring og ekspertise indenfor markiser og solafskærmning sikrer Dem den optimale løsning.
Se mere på www.hm-hera.dk eller ring på tlf. 86 92 42 11

Granitfliser til gulv og væg

Granit er et utroligt velegnet materiale til overflader i både køkkenet og på badeværelset. Overfladen er nem at vedligeholde og naturmaterialer er tidløse, og holdbare i rigtig mange år.
www.nordiskgranit.dk
Tlf. 97 51 15 11

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce

Tilmeld dig idényts nyhedsbrev

Få masser af inspiration til hus og have direkte i din mailboks. Som modtager af idényts nyhedsbrev får du også besked om nye konkurrencer, afstemninger, blogs og debatter.

Tilmeld dig her

Annonce
Annonce

idényt findes også i Sverige, Norge og Finland