Emne

Opret et nyt indlæg
Dan
Dan

glat trappe

jeg har lavet en ny trappe i sommers med flotte grå polerede fliser - men kan se nu at det var en fejl de er glatte i regnvejr og hvis der ligger et sne.
Har surfet på nettet for at finde løsning - men forgæves - måske noget maling eller sand fastgjort med noget lim?
mvh Dan
0 stemme(r)

Svar

1. karen

glat trappe

Hvis du ikke nogenunde nemt kan skifte dem, ved jeg, at det kan lade sig gøre at gøre dem ru.
    Jeg har set det gjort ved to forretninger, hvor indgangs-trinene var mege slidte.
    Hvordan præcist, ved jeg ikke, men jeg tror, det er med trykluftværktøj og udgføt af en professionel stenhugger
    Kommer du forbi sådan en, så prøv at stoppe og hør og det er noget, han kan gøre.
    0 stemme(r)
  2. vovsen

glat trappe

http://www.anti-skrid.dk/
    0 stemme(r)
  3. karen

glat trappe

Håber, du stadig læser med, Dan.
    I går fik jeg en stor stak af Stiftstidenders altmuligmands klumme (gemmes til mig). Kjeld Bjerre er alle tiders og har mange gennemprøvede råd, som gives hver søndag i en meget grineværdig klumme.
    Hans bud på en glat trappe:
    Først skriver han, at hvis han havde et indlysende godt bud, "ville han have været millionær inden udgangen af januar" - og så kommer de 4 muligheder, han kan foreslå:
    Hans løsninger kræver vist alle en vis temperatur i både lut og trappe, men læs her, hvad han foreslår.

1) Male trappen (lak eller maling) og drysse (skarpt) sand i den endnu våde maling. Mal endnu en gang. Det skarpe sand sidder nu fast og virker, fordi de skarpe spidser stikker igennem malingslag 2.
    2) i stedet for sand kan bruges "mikroballoner" bittesmå keramiske- eller glas-perler. Er et pulver fint som mel og som omrøres direkte i lakken/malingen. Skulle blive omtrent så skridsikkert som metode 1, men omtrent uden den uskønne fornemmelse af sandpapir. Mikroballoner fås i bådbutikker, hvor du også kan købe klar epoxy. (Karens kommentar: virker fint. vi har det på vores sejlbåd, som er fra 1972. Det virker endnu).
    3) Lime skridmønster på trappen. Også maritimt materiale opfundet ef Elvstrøm!. Treadmaster hedder det. Kræver speciel lim . Både belægningen og limen fås i bådbutikker/bestilles på nettet (Karens kommentar: Virke OK vi har det på de overflader, som vi træder på i cockpittet (kistebænkenes oversider), men skal nu skiftes. Materialet strækker sig nemlig lidt, og derfor kan det slå fra, efter nogle års brug. i cockpittet er der en del buede flader/kanter, man træder på, måske derfor strækker materialet sig. Problemet er måske slet ikke et problem på alm. flade trin.)
    4) Sidste "lynhurtige" løning, skriver Kjeld Bjerre, er skridsikker tape eller "selvklæbende sandpapir", som har en begrænset holdbarhed specielt når det udsættes for vand, men nemt at forny.

Han nævner til sidst, at ovenstående løsninger er til "når det nu ikke kan være anderledes" og gør opmærksom på, at den allerbedste løsning er nye fliser, når det bliver forår. (kendte han den ville han nok måske også anbefale den med ru-gørelse af overfladen.
    Håber, det er noget, du kan bruge.
    0 stemme(r)
  4. Dan

glat trappe

hej til Vovsen og Karen tak for jeres råd - kan helt sikkert gøre brug af jeres forslag - men må helllere vente til det blir forår
    0 stemme(r)
  5. Christian Vinther

RE: glat trappe

Vi har benyttet et produkt fra Jysk Skridsikring, der er emninent ikke kun til flisebelagte trapper, men også til boligens vådrum.

Man kan finde flere informationer på formaets hjemmeside:

www.jyskskridsikring.dk
    0 stemme(r)
  6. Karsten

www.skridsikring.dk
    De kan løse dit problem. Har selv haft dem ude og skridsikre vores køkkengulv.
    VH
    Karsten

0 stemme(r)
  7. Svend Erik Andersen

Køb en fugtpose, strø lidt af granulatet på trappen, så er problemet løst
    0 stemme(r)

Annonce
Gammelgårds Kantsten

Muren her er bygget op i vores udstillingshave af grå Gammelgårdssten kantsten (14x21x14). Læg mærke til, at muren er brudt af et bånd i sort Gammelgårdssten 7 cm. Besøg vores Besøgshave i Farum.
Telefon 44 95 15 44
www.farumbeton.dk

Fugesand med fantastiske egenskaber

RBR Supersand er ovntørret specialsand, der hærder op til en hård overflade. Resultatet er en fuge, der beskytter effektivt mod myrer og ukrudt.
Få inspiration og læs mere på www.rbr.dk eller 76 95 11 22

Naturmaterialer i haven

Vi er leveringsdygtige i alt fra små chaussèsten, brosten, kantsten, trædesten, fliser, skærver, havemøbler, plantekummer og vandsten i alle størrelser. Stort program i pumper og andet tilbehør.
www.nordiskgranit.dk
Tlf. 97 51 15 11

En gammel tradition med nytænkning

Oprindeligt er terrazzo et gammelt italiensk håndværk.
Produkter i terrazzo fremstår med en helt unik og smuk overflade, der kan varieres i det uendelige.
Kun fantasien sætter grænser

www.terrazzo-manden.dk
97102340 - 21744388

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce

Tilmeld dig idényts nyhedsbrev

Få masser af inspiration til hus og have direkte i din mailboks. Som modtager af idényts nyhedsbrev får du også besked om nye konkurrencer, afstemninger, blogs og debatter.

Tilmeld dig her

Annonce
Annonce

idényt findes også i Sverige, Norge og Finland