Emne

Opret et nyt indlæg
Mogens Karstensen
Mogens Karstensen

Utøj i drivhuset

Jeg vil forsøge at få noget ud af mit drivhus i år.
Sidst jeg havde noget i drivhuset for flere år siden blev det ødelagt utøj, hvad gør jeg?
Det er også fyldt med mos indvendigt og udvendigt, hvad gør jeg?

Venlig hilsen Mogens
0 stemme(r)

Svar

1. anonym

RE: Utøj i drivhuset

Vask drivhuset indvendig og udvendig med rent vand og skift derefter jorden eller dybdegrav den
    0 stemme(r)
  2. Berit Holtegaard

Vi vasker vores drivhus indvendig med flydende brun sæbe enten om efteråret eller tidlig på foråret og skyller efter med rent vand. Det er vigtigt at bruge en børste af en størrelse der passer så alt indvendig bliver skrubbet med det brune sæbevand.
    Desuden har vi hvidløg i drivhuset og planter tagetes uden for døren og ved siderne af drivhuset. Dette har vi gjort i snart 16 år og vi har yderst sjældent meget lidt utøj i vores drivhus.

Hilsen fra Berit i Humlebæk
    0 stemme(r)
  3. Børge Indlæg: 1

Gør huset rent helst inden nytår, så evt. utøj har hele vinteren til at omkomme af svamp o.lign., når det ligger i den våde jord/på det våde gulv.
    Vælg en gråvejrsdag, og sprøjt hele huset indvendig med brun-sæbe opløsning, vær særlig omhyggelig ved profilerne og evt. glasoverlapninger.
    Lad det trække et par timer, og derefter er det i gang med en højtyksrenser, vær igen særlig grundig ved profiler og overlapninger. Det kræver nok noget godt regntøj...
    Jeg har konstateret, at efter denne metode fik jeg først spindemidder så sent i sommeren, at de er kommet ind gennem vinduerne, og angrebene var først af betydning i begyndelsen af september, hvor agurker alligevel begynder at blive kedelige...
    mvh.
    Børge
    0 stemme(r)
  4. Ruth Lorenzen

Jeg har vasket drivhuset indvendig med klorin vand da den var tømt, men sidste forår tog jeg 3 optændings sprit blokker og tændte dem det lægger en hinde på glasset.
    .Jeg kender nogen der bruger det hvert år de har aldrig utøj i huset, men i år kan jeg ikke gøre det, da der er plantet en vin derinde.
    0 stemme(r)

Annonce
Sandkasser

Hos os finder du et bredt udvalg af legetårne, sandkasser, legehuse og gyngestativer. Alt hvad du har behov for til at lave din have dejlig at være i til sommer.
F.eks Sandkassen her til terrassen.
www.byg-til-lavpris.dk

SILVAN - er med på legen

Er der store eller små legebørn i familien, så find legetårnet eller gyngestativet hos SILVAN. Og e-shoppen har altid åbent.

SILVAN Danmarks foretrukne byggemarked for gør-det-selv folk

Redskabshuset med de
mange muligheder

Arrow er redskabshuset produceret i stål. Det er et særdeles godt opbevaringssted for f.eks. cykler, værktøj, havemøbler og haveredskaber, men kan ligeledes anvendes som brændeskur, hobbyrum m.m
Klik her og læs mere om de enkelte modeller

Borde- Bænkesæt med sandkasse

Børne bord- og bænkesæt i børnestørrelse med aftagelig sandkasse. Her kan børnene både side og stå, når der skal laves sandslotte og sandkager. Sandkassebordet er beklædt med zink indvendigt.
www.byg-til-lavpris.dk

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce

Tilmeld dig idényts nyhedsbrev

Få masser af inspiration til hus og have direkte i din mailboks. Som modtager af idényts nyhedsbrev får du også besked om nye konkurrencer, afstemninger, blogs og debatter.

Tilmeld dig her

Annonce
Annonce

idényt findes også i Sverige, Norge og Finland