Emne

Opret et nyt indlæg
Grethe
Grethe

spisebord med gummibordplade

Jeg har et spisebord med sort gummiplade, der bliver "stribet" efter kluden, når man tørrer det af med en fugtig klud. Jeg synes det er blevet værre med tiden. Det er svær at holde pænt. Leverandøren anbefalede linoliumssæbe som jeg købte uden større held. Jeg har selv forsøgt at grundrense det for evt senere lakering, men er i tvivl om man kan det. Er der nogen der kender til lignende problem og evt. har en løsning, eller bare ved noget om gummibordplader? Jeg er ret træt af som det ser ud.
0 stemme(r)

Svar

1. anonym

RE: spisebord med gummibordplade

Prøv at give det olie - f.eks. hvid vaselineolie/symaskineolie den er utrolig lækker!
    0 stemme(r)
  2. Grethe

tak for rådet. Har prøvet og det hjælper også lidt, men jeg tror måske, jeg skal prøve en meget fin lakering- hvis jeg tør -så det bliver lettere at holde,
    0 stemme(r)
  3. Sina Groth-Poulsen

Efter en grundlig afvaskning af pladen, giv den en omgang siliconespray, eller den spray du bruger til at pleje gummilister i bilen. Jeg bruger det også til gummistøvler i butikken når de pga. ustilling har fået gråslør. De fremtræder efter behandlingen som ny.
    0 stemme(r)
  4. Susanna Clausen

Du må endelig ikke give bordet lak, det vil ødelægge overfladen, og sikkert også krakkelere med tiden, da gummipladen jo er blød.
    Giv det hellere en form for olie f.eks. møbelpolish. Eller også silikone.
    0 stemme(r)
  5. Jette Christensen

Du skal vaske gummipladen af med sprit. Der er næsten ingen gummityper der kan tåle olie og du skal ikke give den lak. Du skal ikke efterbehandle gummipladen.
    0 stemme(r)

Annonce
Boligindretning

Den moderne familie stiller større og større krav til boligindretning.

Efterspørgslen stiger på nye og spændende effekter
med specielle særpræg.

EN VERDEN AF LYS!
viborglysleder.dk

Når harmoni gør forskellen

Everluxx Classic® er udført i vedligeholdelsesfrit og miljøvenligt plast. Det stilrene design harmonerer godt med den danske arkitektur og
de slanke profiler giver et optimalt lysindfald.
Læs mere om Everluxx Classic® på www.hvidbjergvinduet.dk

Bestil dine vinduer og døre HER og NU

ABC Vinduer er døre og vinduer i plast til den pris- og kvalitetsbevidste gør-det-selv kunde. Her findes et komplet program med ind- og udadgående døre og vinduer samt skydedøre.
KLIK her
og køb dine vinduer, døre m.m. NU!

Vinduer, døre, trapper, gratis opmåling

Vinduespladsen.dk har vinduer og døre i et væld af udformninger. Elementerne leveres i træ, træ/alu og plast. Træ også mahogni umalet eller malet i farve.

Se de mange løsninger, bestil opmåling hos VinduesPladsen

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce

Tilmeld dig idényts nyhedsbrev

Få masser af inspiration til hus og have direkte i din mailboks. Som modtager af idényts nyhedsbrev får du også besked om nye konkurrencer, afstemninger, blogs og debatter.

Tilmeld dig her

Annonce
Annonce

idényt findes også i Sverige, Norge og Finland