Emne

Opret et nyt indlæg
Vibeke
Vibeke

Fuglestue

Hej vi har bygget en træterrasse, der er delvist lukket på to sider, men omegnens fugle mener det er til glæde for dem, så de kan sidde i læ for vind og vand. Jeg er så træt af deres klatter på havemøbler, hynder og olielamper. Hvad gør andre? Hvordan skal jeg da holde de kræ væk ??. Nej jeg har ikke kat, kan ikke tåle dem.
0 stemme(r)

Svar

1. Ole Zaar Lassen

RE: Fuglestue

En mulighed kunne være at sætte SILHUETTER af ROVFUGLE op,hænge dem i snore så de ser levende ud
    0 stemme(r)
  2. Bente Stevn

Hej Vibeke.

Det er meget nemt, du tager bare nogle cd´er, helst dem du er blevet træt af, hænger dem op der på terrassen, hvor fuglene kommer ind, i en tynd snor , så vil
    vinden sørge for, at de bevæger sig konstant, og der kommer små glimt, som skræmmer fuglene væk. Det er samtidig en meget diskret måde, som ikke skæmmer din terrasse. Det virker med det samme, god fornøjelse :-)
    0 stemme(r)
  3. Marianne

Vi havde samme problem,så vi købte en gennemsigtig pressening som vi
    lagde over hele arrangementet.
    0 stemme(r)
  4. Vibeke

Mange tak for svar fra Ole, Birgit og Marianne. Jeg vil prøve den med cd'erne og håbe at den ikke også skræmmer de små fulgle ud af have. Jeg glemte nemlig at skrive at det er duer og skader der generer på terrassen, de små fugle kommer der ikke !!
    0 stemme(r)
  5. Børge

Skyd dem alle sammen.
    1 stemme(r)
  6. Betina

Sæt et foderhus op og et vandbad et godt stk. væk fra terrassen og fodre fugle hver dag, også lidt foder på jorden til de store fugle, så er duerne og andre store fugle væk fra din terrasse og de små bliver i din have. Det virkede hos os og vi har meget glæde af alle fugle i haven som holder sig til hjørnet af haven hvor maden er.
    God fornøjelse
    0 stemme(r)
  7. Vibeke

Lyder umiddelbart som en god ide, men duer og skader er grovædere og tager det hele, og skræmmer de små fugle væk. Kun på den anden side af huset har vi held med at fodre de små med en glasring med frø i.
    0 stemme(r)
  8. Landboen

Fodrer man NOK, er der ingen problemer med at have både store og små fugle i samme have. Det nyder vi selv godt af. Og ærlig talt: lær nu at leve MED naturen.
    1 stemme(r)

Annonce
Quinntus saml-selv kvist!

Hvorfor nøjes med ovenlysvinduer? Du får større og mere harmonisk lysindfald og bedre udnyttelse af tagetagen med en kvist. Vi har kviste i mange størrelser og udformninger også med altaner.
Ring 55450026 og hør hvilken kvist der vil passe på dit hus.

GrowCamp Drivtelt - Overdækket HØJBED

Med GrowCamp får du det perfekte højbed med integreret overdækning i net og plast.
Dine grøntsager står 100% beskyttet. Dyrk grøntsager i en Grow-Camp med sikker succes.
Nem at samle - let at bruge!

Find din forhandler på www.growcamp.dk

Vila System Udestuer

For at sikre DIG den bedste løsning, når der skal vælges en udestue, vinterhave eller tilbygning, er der en række vigtige faktorer der skal indfries. Det er her vi kommer ind i billedet.

Skal vi kontakte dig ?
ellers ring til os på
98 54 44 44

Eksklusiv tilbehør til badeværelset

Prikken over i'et i badeværelset er, at finde præcis det tilbehør som matcher sanitet og møblement. man indretter sig med. Div. tilbehør omfatter tandbørsteholder, tandkrus, sæbeholdere og trådkurve.
www.firedearth.dk

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce

Tilmeld dig idényts nyhedsbrev

Få masser af inspiration til hus og have direkte i din mailboks. Som modtager af idényts nyhedsbrev får du også besked om nye konkurrencer, afstemninger, blogs og debatter.

Tilmeld dig her

Annonce
Annonce

idényt findes også i Sverige, Norge og Finland