Emne

Opret et nyt indlæg
Gunner
Gunner

Sort mug på fliserne

På badeværelset mellem fliserne, kan jeg se, at der er små sorte prikker, formentlig noget mug af en art. Er der nogen der synes, det lyder bekendt - hvis ja - hvordan slipper jeg så af med det?

Hilsen Gunner
0 stemme(r)

Svar

1. Kristian Poulsen

RE: Sort mug på fliserne

Det er mug af en art.
    Du kan prøve med atamon, det slår bakterierne ihjel.
    0 stemme(r)
  2. AM Bjørn

Dyp nogle vatstrimler i klorin og sæt dem på fugerne - de klæber fint når de er våde. Lad vattet sidde natten over. Når du piller vattet af næste dag, er de sorte fuger som nye igen.
    1 stemme(r)
  3. Bjarne Ravn

Det er meget nemt. Sprøjt overfladerne med Algerex Super. Lugter ikke. Ugiftigt. Se www.algerex.com.
    Venligst
    Bjarne
    0 stemme(r)
  4. HR

Ja, det lyder kun alt for bekendt. Jeg har prøvet med eddikesyre, men det kan ikke anbefales. Det var et kæmpe arbejde, resultatet var kun nogenlunde og nu få uger efter, ser det stort set ud som før. Så jeg er glad for de andre svar der er kommet.
    0 stemme(r)
  5. bfj

Det er jordslåethed, og det er jo skimmel. Man skal vaske grundigt med sæbe/rengøringsmiddel først og derefter kan algefjerner evt bruges, og det indeholder klor, som bleger, så sørg for at have god udluftning imens det bruges. Det er bedst at forebygge ved at få luftet ordentligt ud og skrabe fliser ned med en gummiskraber, når badeter overstået. Atamon kan først anbefales, når der er renset ned, det forhindrer svampe og bakterier i at udvikle sig, men er som sådan ikke et desinfektionsmiddel.
    Hvis det er fugerne må man passe på med syre osv, men er det helt galt kan man fuge om.
    Man må anbefale en rigtig god vådrums-ventilator, evt med fugtstyring, så der kan holdes så tør en luft som overhovedet muligt.
    0 stemme(r)
  6. Henriette

Vi har samme problem, trods rigtig god udluftning ( mekanisk fugtstyret), og hyppig rengøring. Jeg bakker svaret med klorin 100 % op, da det er suveræn effektivt og det eneste der virker. Jeg dypper vatpinde i ren klorin. Tørrer på fugen så klorinen løber ned at fugen. Lader det virke i en time, med åbne vinduer i rummet. Så er fugerne perle hvide og flotte igen. Holder i længere tid end atamon. Atamonen fjerner ikke den sorte farve på samme måde som klorin, og virker kortere tid. Du skal nok gentage behandlingen hver 3. måned. Men har så rigtig flotte fuger!!
    1 stemme(r)

Annonce
Vægfliser fra hele Verden

Vi tilbyder et håndplukket udvalg i vægfliser.
Vægfliserne omfatter franske glasurer fra Provence,
glasfliser, engelsk flisehåndværk,
glasmosaik og håndlavede fliser.
Mange typer og størrelser
www.firedearth.dk

SILVAN – alt til badeværelset

Fuld modernisering eller bare et ekstra pift til badeværelset!
SILVANs brede sortiment giver muligheder til dine drømme. Og
e-shoppen har altid åbent.

SILVAN Danmarks foretrukne byggemarked for gør-det-selv folk

Granitfliser til gulv og væg

Granit er et utroligt velegnet materiale til overflader i både badeværelse og i køkkenet. Overfladen er nem at vedligeholde og naturmaterialer er tidløse, og holdbare i rigtig mange år.
www.nordiskgranit.dk
Tlf. 97 51 15 11

Neptun - indendørs spa

Stort udvalg af indendørs spabade til dit badeværelse – europæisk kvalitet! Altid gode priser og kyndig rådgivning.

Find dit spabad her på www.spabad.dk

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce

idényt findes også i Sverige, Norge og Finland